تاريخ : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, | 3:3 PM | نویسنده : بريالي محمدي

درحمله انتحارى فراه ١١ تن به شمول ٤مهاجم کشته شد.

فراه(پژواک،٢٨ثور٩١) : حمله افراد مسلح بر مقر ولایت فراه،با قتل٦پولیس،٤مهاجم ویک محافظ شخصی والی پایان یافت.

افرد مسلح که به گفتۀ شاهدان عینی،با لباس پولیس سرحدی ملبس بودند،حوالی ساعت ١٠:٣٠( بي بي سي: ده بجه) قبل ازظهر امروز،بالای مقام ولایت فراه حمله نمودند.

شاهدان عینی به پژواک گفتند که افراد مسلح، ملبس با یونیفورم پولیس درنزدیک دروازه مقرولایت از موتر پیاده شده، وبا حمله بر محافظین دروازه ،داخل محوطه مقر ولایت شدند.

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, | 10:39 AM | نویسنده : بريالي محمدي

 

 

انگلا مرکل، صدراعظم آلمان، می گوید کشورش سالانه بیشتر از ۱۹۰ میلیون دلار را برای حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان پس از خروج نیروهای ناتو از این کشور فراهم خواهد کرد.

خانم مرکل این موضوع را پس از امضای موافقتنامه استراتژیک با حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان در برلین پایتخت آلمان اعلام کرد.

صدر اعظم آلمان گفت امضای این موافقتنامه و تعهد مالی در آن نشان می دهد که حمایت آلمان از افغانستان تنها در حرف نیست.

او افزود که "سرنوشت افغانستان به قلب ما نزدیک است".

حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان نیز گفت: " امیدواریم این تعهدات به ما کمک کند تا نیروهای امنیتی خود را آموزش دهیم و افغانستان را بهتر و قوی تر بسازیم."

آقای کرزی گفت برآورد می شود که پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان، نیروهای امنیتی این کشور به بیشتر از ۴ میلیارد دلار در سال نیاز داشته باشند.

به گفته او افغانستان تنها می تواند ۵۰۰ میلیون دلار از هزینه هایی را که نیروهای امنیتی این کشور به آن نیاز دارند، از محل درآمدهای داخلی خود فراهم کند.

موافقتنامه استراتژیک میان آلمان و افغانستان تنها دو هفته پس از امضای موافقتنامه مهم استراتژیک میان افغانستان و آمریکا به امضا می رسد.

اما در آن موافقتنامه مقدار پولی که آمریکا برای کمک به افغانستان پس از سال ۲۰۱۴ متعهد خواهد شد، مشخص نشده است.

آلمان ۴۹۰۰ سرباز در افغانستان دارد و پس از آمریکا و بریتانیا سومین کشوری است که بیشترین نیرو را در افغانستان دارند.

رئیس جمهوری افغانستان پس از پایان سفرش به آلمان به آمریکا خواهد رفت تا در کنفرانس سران ناتو در شیکاگو شرکت کند.

موضوع اصلی نشست سران ناتو در شیکاگو که در روزهای ۲۰ و ۲۱ مه برگزار می شود، آینده رابطه افغانستان و ناتو پس از خروج نیروهای این پیمان از افغانستان است.

منبع: بي بي سي فارسي

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

تاريخ : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, | 10:28 AM | نویسنده : بريالي محمدي

 

دانشمندان در دانشگاه استانفورد در کالیفرنیای آمریکا موفق به ساختن یک چشم الکترونیکی شده اند که نیرویش را به جای باتری از نور می گیرد.

وسیله تازه که جزئیات آن در نشریه "نیچر فوتونیکس" چاپ شده از یک جفت لنز خاص برای تاباندن نور در طیف نزدیک به فروسرخ به داخل چشم استفاده می کند.

این فرآیند به چشم الکترونیکی نیرو می بخشد و اطلاعاتی به چشم بیمار ارسال می شود که به بینایی او کمک می کند.

بیماری هایی مثل "دژنراسیون ماکولا" (تباهی لکه زرد) و "آر پی" (retinitis pigmentosa) که معمولا با کهولت سن روی می دهد به مرگ سلول هایی که کار آنها شناسایی فوتون های نور است منجر می شود.

این شرایط در نهایت به کوری منجر می شود.

حذف سیم

نشان داده شده که چشم الکترونیکی که باعث تحریک عصب ها در پشت چشم می شود، به بهبود بینایی در بعضی بیماران کمک می کند.

نتایج اولیه آزمایش این وسیله در دو مرد کاملا نابینا در بریتانیا باعث شد آنها قادر به تشخیص نور و حتی بعضی شکل ها شوند.

با این حال در این وسایل، علاوه بر نصب یک تراشه در پشت شبکیه، لزوم تعبیه یک باتری در پشت گوش و سیمی که آن دو را به هم وصل می کند وجود دارد.

پژوهشگران دانشگاه استانفورد می گویند که شیوه آنها "با برطرف کردن نیاز به تعبیه وسایل الکترونیکی و همچنین سیم کشی پیچیده" می تواند گامی به جلو باشد.

در این شیوه یک وسیله که مثل یک صفحه خورشیدی کار می کند پشت چشم نصب می شود.

یک جفت لنز متصل به یک دوربین فیلمبرداری، آنچه جلوی چشم بیمار می گذرد را ضبط می کند و اشعه نزدیک به طیف فروسرخ را به تراشه ای که پشت شبکیه وصل شده می تاباند.

به این ترتیب یک سیگنال الکترونیکی به وجود می آید که به اعصاب منتقل می شود.

نور طبیعی به خودی خود ضعیف تر از آن است که به این تراشه نیرو دهد.

پژوهشگران گفتند از آنجا که این تراشه ها باریک و بدون سیم هستند، عمل جراحی لازم برای نصب آن خیلی ساده تر از سایر ابزارهای مشابه است.

آنها می گویند که این اختراع نویدبخش بازگرداندن بخش مفید بینایی برای بیمارانی است که به دلیل بیماری های دژنراسیون شبکیه نابینا شده اند.

این وسیله تاکنون در انسان آزمایش نشده اما در موش موثر بوده است.

منبع:

جیمز گالاگر

خبرنگار بهداشتی و علمی، بی بی سی نیوز

 

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

تاريخ : شنبه 23 ارديبهشت 1391برچسب:, | 9:40 AM | نویسنده : بريالي محمدي

 

سخنـان بـزرگان جـهان در مورد "موفـقیـت"

 

از دست دادن امیدی پوچ و محال، خود موفقیت و پیشرفتی بزرگ است.
شکسپیر

به گمان من انسان برای موفقیت در زندگانی باید بتواند در چهار زمینه استاد شود: مناسبات، تدارکات، نگرش و رهبری.
جان ماکسول

میزان بزرگی و موفقیت هر فرد بستگی به این دارد که تا چه حد می تواند همه نیروهای خود را در یک کانال بریزد.
اریسون سووت ماردن

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:, | 9:25 AM | نویسنده : بريالي محمدي

یک وزیر کابینه افغانستان به زمین‌خواری متهم شد

 

اداره عالی مبارزه با فساد اداری افغانستان، محمد اسماعیل خان، وزیر انرژی و آب را به غصب زمین های دولتی در ولایت هرات، در غرب افغانستان، متهم کرده است.

عزیزالله لودین، رئیس این اداره گفت که ارزش این زمین ها به حدود یکصد میلیون دلار بالغ می شود و آقای اسماعیل خان و برخی دیگر از مسئولان محلی این اراضی را غصب کرده اند.

 

 

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:, | 11:59 AM | نویسنده : بريالي محمدي

یك روز كارمند پستی كه به نامه هایی كه آدرس نامعلوم دارند رسیدگی می كرد متوجه نامه‌ای شد كه روی پاكت آن با خطی لرزان نوشته شده بود

" نامه ای به خدا "

با خودش فكر كرد بهتر است نامه را باز كرده و بخواند ، در نامه این طورنوشته شده بود :

خدای عزیزم بیوه زنی 83 ساله هستم كه زندگی‌ام با حقوق نا چیز باز نشستگی می گذرد. دیروز یك نفر كیف مرا كه 100 دلار در آن بود دزدید. این تمام پولی بود كه تا پایان ماه باید خرج می كردم. یكشنبه هفته دیگر عید است و من دو نفر ازدوستانم را برای شام دعوت كرده ام. اما بدون آن پول چیزی نمی توانم بخرم

هیچ كس را هم ندارم تا از او پول قرض بگیرم. تو ای خدای مهربان تنها امید من هستی به من كمك كن

كارمند اداره پست خیلی تحت تاثیر قرار گرفت و نامه را به سایر همكارانش نشان داد.  نتیجه این شد كه همه آنها جیب خود را جستجو كردند و هر كدام چند دلاری روی میز گذاشتند
در پایان 96 دلار جمع شد و برای پیرزن فرستادند
همه كارمندان اداره پست از اینكه توانسته بودند كار خوبی انجام دهند خوشحال بودند

 


عید به پایان رسید و چند روزی از این ماجرا گذشت. تا این كه نامه دیگری از آن پیرزن به اداره پست رسید كه روی آن نوشته شده بود : نامه ای به خدا!

همه كارمندان جمع شدند تا نامه را باز كرده و بخوانند.
مضمون نامه چنین بود

خدای عزیزم: چگونه می توانم از كاری كه برایم انجام دادی تشكر كنم.  با لطفتو توانستم شامی عالی برای دوستانم مهیا كرده و روز خوبی را با هم بگذرانیم.  من به آنها گفتم كه چه هدیه خوبی برایم فرستادی

البته چهار دلار آن كم بود كه مطمئنم كارمندان بی شرف اداره پست آن را برداشته اند !!!!

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

تاريخ : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:, | 11:55 AM | نویسنده : بريالي محمدي

حکایت اینگونه آغاز می شود که دو دوست قدیمی در حال عبور از بیابانی بودند. در حین سفر این دو، سر موضوع کوچکی بحث می کنند و کار به جایی می رسد که یکی کنترل خشم خودش را از دست می دهد و سیلی محکمی به صورت دیگری می زند.

 دوست دوم که از شدت ضربه و درد سیلی شوکه شده بود بدون اینکه حرفی بزند روی شن های بیابان نوشت: "امروز بهترین دوست زندگیم سیلی محکمی به صورتم زد." آنها به راه خود ادامه دادند تا اینکه به درياچه ای رسیدند. تصمیم گرفتند در آب کمی شنا کنند تا هم از حرارت و گرمای کویر خلاص شوند و هم اتفاق پیش آمده را فراموش کنند. همچنانکه مشغول شنا بودند ناگهان همان دوستی که سیلی خورده بود حس کرد گرفتار باتلاق شده و گل و لای وی را به سمت پایین می کشد. شروع به داد و فریاد کرد و خلاصه دوستش وی را با هزار زحمت از آن مخمصه نجات داد.

 


 مرد که خود را از مرگ حتمی نجات یافته دید، فوری مشغول شد و روی سنگ کنار آب به زحمت حک کرد: "امروز بهترین دوست زندگیم مرا از مرگ قطعی نجات داد." دوستی که او را نجات داده بود وقتی حرارت و تلاش وی را برای حک کردن این مطلب دید با شگفتی پرسید: "وقتی به تو سیلی زدم روی شن نوشتی و حال که تو را نجات دادم روی سنگ حک می کنی؟" مرد پاسخ داد:

"وقتی دوستی تو را آزار می دهد آن را روی شن بنویس تا با وزش نسیم بخشش و عفو آرام و آهسته از قلبت پاک شود. ولی وقتی کسی در حق تو کار خوبی انجام داد، باید آنرا در سنگ حک کنی تا هیچ چیز قادر به محو کردن آن نباشد و همیشه خود را مدیون لطف وی بدانی."

"یاد بگیریم آسیب ها و رنجش ها را در شن بنویسیم تا فراموش شود و خوبی و لطف دیگران را در سنگ حک کنیم تا هیچ گاه فراموش نشود".

«ما آمده ایم تا با زندگی کردن قیمت پیدا کنیم نه به هر قیمتی زندگی کنیم»!

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

تاريخ : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:, | 11:49 AM | نویسنده : بريالي محمدي

ميگويند در كشور ژاپن مرد ميليونري زندگي ميكرد كه از درد چشم خواب بچشم نداشت و براي مداواي چشم دردش انواع قرصها و آمپولها را بخود تزريق كرده بود اما نتيجه چنداني نگرفته بود. وي پس از مشاوره فراوان با پزشكان و متخصصان زياد درمان درد خود را مراجعه به يك راهب مقدس و شناخته شده ميبيند.

وي به راهب مراجعه ميكند و راهب نيز پس از معاينه وي به او پيشنهاد كه مدتي به هيچ رنگي بجز رنگ سبز نگاه نكند.وي پس از بازگشت از نزد راهب به تمام مستخدمين خود دستور ميدهد با خريد بشكه هاي رنگ سبز تمام  خانه را با سبز رنگ آميزي كند.

همينطور تمام اسباب و اثاثيه خانه را با همين رنگ عوض ميكند. پس از مدتي رنگ ماشين ، ست لباس اعضاي خانواده و مستخدمين و هر آنچه به چشم مي آيد را به رنگ سبز و تركيبات آن تغيير ميدهد و البته چشم دردش هم تسكين مي يابد. بعد از مدتي مرد ميليونر براي تشكر از راهب وي را به منزلش دعوت مي نمايد. راهب نيز كه با لباس نارنجي رنگ به منزل او وارد ميشود متوجه ميشود كه بايد لباسش را عوض كرده و خرقه اي به رنگ سبز به تن كند. او نيز چنين كرده و وقتي به محضر بيمارش ميرسد از او مي پرسد آيا چشم دردش تسكين يافته ؟ مرد ثروتمند نيز تشكر كرده و ميگويد :" بله . اما اين گرانترين مداوايي بود كه تاكنون داشته."مرد راهب با تعجب به بيمارش ميگويد بالعكس اين ارزانترين نسخه اي بوده كه تاكنون تجويز كرده ام. براي مداواي چشم دردتان،  تنها كافي بود عينكي با شيشه سبز خريداري كنيد و هيچ نيازي به اين همه مخارج نبود.

 

براي اين كار نميتواني تمام دنيا را تغيير دهي ، بلكه با تغيير چشم  ميتواني دنيا را به كام خود درآوري. تغيير دنيا كار احمقانه اي است اما تغيير چشم  (تغيير خود) ارزانترين و موثرترين روش ميباشد.

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

تاريخ : دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, | 10:55 AM | نویسنده : بريالي محمدي

همه ما دوست داریم باور کنیم که نزدیکان مان آدم‌هایی متعادل، شاد و دارای ذهنی سالم هستند اما بارها پیش آمده که متوجه شدیم واقعیت غیر از این است. تصور کنید یکی از بهترین روزهای زندگی تان را آغاز کرده اید و خدا را برای همه زیبایی‌ها و نعمت‌هایش شکر می‌کنید که ناگهان رویارویی با یکی از آشنایان بلافاصله شما را از عرش به زیر می‌آورد. حتی اگر انسانی خوشبین و مثبت باشید، در کنار چنین اشخاصی منفی خواهید شد. از بدترین نوع شخصیت‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد که باید از آنها دوری کرد:

● خودشیفته ‌ها
این افراد شدیدا حس خودبزرگ بینی دارند و چنین می‌پندارند که دنیا گرد آنها می‌چرخد. این افراد مانند کنترل گرها موذی و حیله گر نیستند و تا حدی آشکار خواسته‌های خود را بیان می‌کنند. گاهی به نظر می‌رسد باید به آنها گفت: "فقط خودت مهم نیستی که!" این افراد فقط خواسته‌های خود را در نظر می‌گیرند و نیازهای شما به باد فراموشی گرفته می‌شود. در این رابطه شما احساس یاس و سرخوردگی پیدا می‌کنید. آنها چنان انرژی شما را صرف خواسته‌ها و امیال خود می‌کنند که دیگر چیزی برای خودتان باقی نمی‌ماند.

● منفی گراها
این دسته قادر به درک خوبی‌ها و شادی‌ها نیستند. اگر به آنها بگویید که امروز روز بسیار قشنگی است حتما از اتفاق ناگوار قریب الوقوعی خبر می‌دهند؛ اگر از موفقیت امتحان میان ترم خود خبر دهید، در مقابل از سختی امتحانات نهایی به شما هشدار می‌دهند. آنها شادی را نابود می‌کنند. دید مثبت شما به زندگی جای خود را به بدبینی و منفی بافی می‌دهد. قبل از آنکه متوجه شوید، منفی گرایی در ذهن و روح شما جایگزین شده و همه شادی‌ها پشت شیشه‌های خاکستری پنهان می‌شود

● افرادی که همیشه در مورد دیگران قضاوت می‌کنند

مواردی که شما زیبا و دلفریب می‌بینید، به نظر این افراد عجیب و غیرجذاب است. اگر شما نظر جدیدی را جالب بدانید، این افراد آن را به کل اشتباه می‌شمارند. اگر شما سلیقه دوستی را ستایش کنید، آنها آن را بد یا مایه نگرانی قلمداد می‌کنند. افراد همیشه قاضی تقریبا مانند منفی گراها هستند. اگر قسمت اعظم وقت خود را با اینگونه افراد بگذرانید، طولی نمی‌کشد که شما هم یکی از آنها خواهید شد.

● خود رای‌ها
تخصص این عده کنترل دیگران به نفع خودشان است؛ و ممکن است چنان مهارتی هم داشته باشند که شما اصلا متوجه کنترل آنها نشوید تا زمانی که دیگر دیر شده است. این افراد نقطه ضعف‌های شما را پیدا می‌کنند و از این طریق به خواسته‌های خود می‌رسند. این افراد باورها و اعتماد به نفس شما را هدف قرار می‌دهند. این افراد راهی برای اجبار شما به انجام کاری پیدا می‌کنند که لزوما انجام نمی‌دهید و به این ترتیب شما احساس هویت، اولویت‌های شخصی و توانایی درک واقعیت مساله را ازدست می‌دهید و به ناگاه دنیا حول محور خواسته‌ها و اولویت‌های آنها قرار می‌گیرد.

● همیشه ناامیدها
اگر طرح جدید و بکری داشته باشید، همیشه ناامیدها به شما اطمینان می‌دهند که با شکست روبه رو خواهید شد؛ و زمانی که موفق می‌شوید، شما را دلتنگ و افسرده می‌کنند. اگر رویایی در سر داشته باشید، هشدار می‌دهند که دستیابی به آرزویتان غیرممکن است.

این افراد "آنچه هست" را باور دارند و نسبت به "آنچه خواهد شد" مشکوک و ناامید هستند. معاشرت با این افراد موجب می‌شود خودباوری و اعتماد به نفس خود را به راحتی از دست بدهید. در حالیکه پیشرفت و تغییر فقط نتیجه نوآوری و بدعت گذاری است، رویای ناممکن‌ها و تلاش برای دستیابی به دوردست‌ها.

● آنهایی که نمی‌توانند صممیمی‌ شوند
در کنار این افراد هیچگاه حس صمیمیت و راحتی نخواهید کرد؛ داستانی خنده دار تعریف می‌کنید اما آنها فقط لبخندی مودبانه تحویل می‌دهند. در پی بی توجهی آنها، شما غمگین و افسرده می‌شوید. یکی از مهیج ترین اتفاقاتی را که برایتان پیش آمده تعریف می‌کنید اما آنها فقط سرسری سر خود را تکان می‌دهند. روابط این دسته افراد مبتنی بر معیارهای سطحی و بی معنی است. زمانی که شما واقعا به یک دوست نیاز دارید، آنها نیستند. زمانی که نیازمند انتقادی سازنده هستید، از همانی که هستید تعریف می‌کنند و اگر حمایت بخواهید، شما را محکوم به شکست می‌دانند.

● حرمت شکن‌ها
این افراد در بدترین زمان و به بدترین شکل ممکن حرفی می‌زنند یا کاری انجام می‌دهند؛ در یک کلمه حرمت نگاه نمی‌دارند. شاید این فرد کسی باشد که به او اعتماد کرده بودید اما او از این اعتماد سوءاستفاده کرده و رازتان را برملا می‌کند. شاید یکی از نزدیکان تان باشد که در کارهایی که به او ارتباط ندارد دخالت می‌کند، یا شاید همکاری باشد که رفتاری تحقیرآمیز پیشه کرده است.

● آنهایی که همیشه متوقع هستند
هیچ وقت نمی‌توان این افراد را راضی و خوشحال نگه داشت. آنها قدر شما را نمی‌دانند و خواسته‌هایشان غیرواقعی و نامعمول است؛ همیشه دنبال مقصر جلوه دادن شما هستند و هرگز مسوولیت چیزی را خود قبول نمی‌کنند.


با تشکر از ارسال : سمیرا حقیقی

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

تاريخ : دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, | 10:37 AM | نویسنده : بريالي محمدي

تولد انسان روشن شدن کبریتی است

 

 

و مرگش خاموشی آن!
بنگر در این فاصله چه کردی؟!
گرما بخشیدی...؟!
یا سوزاندی...؟!

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

تاريخ : دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, | 10:24 AM | نویسنده : بريالي محمدي

برج گردان در دبی با 420 متر و 80 طبقه، برای اولین بار در جهان ساخته شده که هر طبقه از آن بطور جداگانه میچرخد بطوریکه این برج هیچوقت یک شکل نیست... شما می توانید انتخاب کنید پنجره اطاقتون صبح رو به طلوع آفتاب باشه یا اینکه زمان غروب آفتاب رو به دریا باشه! این برج که معمار آن دکتر دیوید فیشر است از آن بعنوان انقلابی در برج های دینامیکی نام برده است.

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

تاريخ : دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, | 9:40 AM | نویسنده : بريالي محمدي

سن مغز شما چقدر است؟



خیلی جالبه حتما امتحان کنید
این تست، یک تست رایانه ای برای تخمینی از سن مغز شماست.
در صورت تمايل ابتدا به لينك زير مراجعه كنيد.
http://flashfabrica.com/f_learning/brain/brain.html
بعد دکمه استارت رو بزنید.
جای اعداد را که چند لحظه نمایش داده می شود به خاطر بسپارید
و روی جای آنها به ترتیب از کم به زیاد کلیک کنید!
بعد از چند مرحله، سن مغز شما با توجه به زمان عکس‌العمل و درستی آن محاسبه و نمایش داده می شود
راستی! مغز جوان بهتر است یا مغز پیر؟ خودتان قضاوت كنید

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

تاريخ : دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, | 9:35 AM | نویسنده : بريالي محمدي

یک نگاتیو را فقط با مغزتان ظاهر کنید!

 

 

روی نقاط رنگی روی بینی در عکس تمرکز کنید، تا ۳۰ بشمارید، حالا به دیوار یا سقف سفید رنگ یا هر جایی که سفید یکدست باشد نگاه کنید و شروع به پلک زدن کنید.
تبریک! شما فقط با مغزتان یک نگاتیو را ظاهر کردید!

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

تاريخ : یک شنبه 3 ارديبهشت 1391برچسب:, | 9:33 AM | نویسنده : بريالي محمدي

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

آیا میدانستید که کهکشان راه شیری تقریبا صد میلیارد ستاره دارد ؟

آیا میدانستید که شن خیس از شن خشک سبک تر است ؟

آیا میدانستید که بهترین زمان خواب از ساعت ۱۰ شب تا اذان صبح است ؟

آیا میدانستید که به اعدادی که بیش از نه رقم دارند، اعداد نجومی گویند ؟

آیا میدانستید که نور خورشید تا عمق ۴۰۰ متری آب دریا نفوذ می کند ؟

آیا میدانستید که اگر زنی به کوررنگی مبتلا باشد، فرزندان پسر او کوررنگ می شوند ؟

آیا میدانستید که پرواز با کایت یک ورزش حرفه ای در تایلند است ؟

آیا میدانستید که ایران برای اولین بار در جهان از ضایعات نخل خرما چوب مصنوعی می سازد ؟

آیا میدانستید که ایران دومین تولیدکنندهٔ انجیر جهان است ؟

آیا میدانستید که زرافه میتواند با زبانش گوشهایش را تمیز کند ؟

آیا میدانستید که خرس قطبی هنگامی که روی دو پا می ایستد حدود سه متر است ؟

آیا میدانستید که بلندی شترمرغ به دو متر و نیم و وزنش به ۹۰ کیلو میرسد ؟

آیا میدانستید که اگر تمام رگهای خونی یک انسان را در یک خط بگذاریم تقریبا ۹۷۰۰۰ کیلومتر میشود ؟

آیا میدانستید که قلب میگوها در سر آنها قرار دارد ؟

آیا میدانستید که کانگوروها قادرند ۳ متر به سمت بالا و ۸ متر به سمت جلو بپرند ؟

آیا میدانستید که هر هکتار جنگل قادر است بیش از پنج تن گوگرد و غبار هوا را جذب کند ؟

آیا میدانستید که ۸۵ درصد گیاهان در اقیانوس ها رشد می کنند ؟

آیا میدانستید که آقایان بطور میانگین، روزانه ۴۰ تار مو و خانم ها ۷۰ تا موی خود را از دست می دهند ؟

آیا میدانستید که اسبها در مقابل گاز اشک آور مصون اند ؟

آیا میدانستید که نعناع سکسکه و تنگی نفس را شفا میدهد ؟

آیا میدانستید که جرم زمین هشتاد و یک برابر ماه است ؟

آیا میدانستید که نور میتواند در یک ثانیه ۷.۵ دور دور زمین بچرخد ؟

آیا میدانستید که ماشین ظرفشویی در سال ۱۸۸۹ اختراع شد ؟

آیا میدانستید که مرکز خورشید حدود ۱۵ میلیون درجه سانتی گراد حرارت دارد ؟

آیا میدانستید که بعد از موز، غذای مورد علاقه گوریل های باغ وحش، کرفس است ؟

آیا میدانستید که در هر ثانیه در امریکا بیش از ۵۵۰ هات داگ خورده میشود ؟

آیا میدانستید که اروپا تنها قاره بدون صحرا است ؟

آیا میدانستید که سطح ریه های شما، تقریبا به اندازه یک زمین تنیس است ؟

آیا میدانستید که زنبور عسل می تواند نور فرابنفش را ببینید ؟

آیا میدانستید که در هر اینچ مربع از بدن انسان به طور متوسط ​۳۲میلیون باکتری وجود دارد ؟

آیا میدانستید که کوچک ترین استخوان بدن شما، در گوش شماست ؟

آیا میدانستید که اکثر مردم نیمی از جوانه های چشایی خود را از دست داده اند ؟

آیا میدانستید که این مطلب را در ایمیل های پرشین استار میخوانید ؟

آیا میدانستید که وزن مجسمه آزادی در امریکا، بیش از ۲۲۵ تن است ؟

آیا میدانستید که آلبرت انیشتین هرگز نمیتوانست رانندگی کند ؟

آیا میدانستید که قدیمی ترین فسیل سوسک مربوط به ۲۸۰ میلیون سال پیش است ؟

آیا میدانستید که شتر می تواند ۹۴ لیتر (۲۵ گالن) آب را در کمتر از ۳ دقیقه بنوشید ؟

آیا میدانستید که اولین تاکسی سرویس در سال ۱۹۰۷ در نیویورک آغاز شد ؟

آیا میدانستید که اولین پرش چتر نجات از هواپیما در سال ۱۹۱۸ بیش از فرانسه بود ؟

آیا میدانستید که بدن انسان در هر ثانیه ۲،۵۰۰،۰۰۰ سلول قرمز خون تولید میکند ؟

آیا میدانستید که یک گاو به طور متوسط روزانه ۴۰ لیوان شیر تولید میکند ؟

آیا میدانستید که کمترین سوخت و ساز بدن در حیوانات متعلق به نهنگ است ؟

آیا میدانستید که جعبه سیاه هواپیما، در حقیقت نارنجی رنگ است ؟

آیا میدانستید که متوسط یک کوه یخی ۲۰،۰۰۰،۰۰۰ تن است ؟

آیا میدانستید که 132 اتاق در کاخ سفید ایالات متحده وجود دارد ؟

آیا میدانستید که آفتاب پرست می تواند همزمان چشم خود را در دو جهت حرکت دهد ؟

آیا میدانستید که املای کلمه "تاکسی" در زبان های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، سوئدی و پرتغالی یکیست ؟

آیا میدانستید که تمام مارها گوشتخوار هستند ؟

آیا میدانستید که درب بطری بازکن در سال ۱۸۹۰ اختراع شد ؟

آیا میدانستید که زمستان ۱۹۳۲ آنقدر سرد بود که آبشار نیاگارا به طور کامل یخ زد ؟

آیا میدانستید که نام خانوادگی گارسیا، شایع ترین نام در اسپانیا است ؟

آیا میدانستید که بزرگترین منبع درآمد اسپانیا از صنعت گردشگری است ؟

آیا میدانستید که طول عمر خرس های وحشی به طور متوسط ۱۷ سال است ؟

آیا میدانستید که طول عمر متوسط سنجاب ۹ سال است ؟

آیا میدانستید که قهوه محبوب ترین نوشیدنی در سراسر جهان با بیش از ۴۰۰ میلیارد فنجان مصرف در هر سال است ؟

آیا میدانستید که گربه ماهی بیش از 100.000 جوانه های چشایی دارد ؟

آیا میدانستید که قند و شکر تفاله باقیمانده چغندر قند و نیشکراست که مواد ارزشمند آن گرفته و به دامها داده میشود؟

آیا میدانستید که اسید های چرب ترانس در چیپس پس از حرارت مکرر سرطان زا می‌شوند ؟

آیا میدانستید که بیماری قند اولین عامل کوری در مردم جهان است ؟

آیا میدانستید که هر عنکبوت تار مخصوص به خود را دارد و تارهای آنها هرگز شبیه به هم نیستند ؟

آیا میدانستید که مار ناشنواست و به وسیله ارتعاشات دریافتی از زمین میتواند محیط اطراف خود را درک کند ؟

آیا میدانستید که نظیر اثرانگشت، اثر زبان هر شخص نیز متفاوت است ؟

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

  • دانلود فیلم
  • قالب وبلاگ
  • سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ