تاريخ : جمعه 18 اسفند 1391برچسب:, | 3:18 PM | نویسنده : بريالي محمدي

 امریکا سخنگوی اسامه بن لادن را دستگیر کرد

مقام های ایالات متحده امریکا اعلام کرده اند که سخنگوی اسامه بن لادن، رهبر مقتول شبکه القاعده را دستگیر کرده اند. او که همزمان داماد بن لادن است، در ایالات متحده امریکا محاکمه می گردد.

سلیمان ابوغیث به دست داشتن در قتل شهروندان امریکایی و همچنان توطئه راه اندازی حملات تروریستی علیه ایالات متحده امریکا متهم است. او در شهر نیویاک در برابر دادگاه قرار می گیرد.

داماد بن لادن در ماه فبروری توسط مقام های ترکیه در انقره دستگیر شده بود، اما زمانی که ترکیه می خواست او را از طریق اردن به کویت انتقال دهند، امریکایی ها وارد عمل شدند و او را دستگیر کردند. او قبل از آن با یک پاسپورت جعلی از ایران به ترکیه آمده بود.

اریک هولدر، وزیر عدلیه ایالات متحده امریکا تایید کرد که سلیمان ابوغیث، داماد بن لادن را دستگیر کرده اند. او گفت: "دشمنان امریکا آنچه را مستحق آن اند، دریافت می دارند. فرقی نمی کند که تا چه اندازه آنها از امریکا دور اند و فرقی نمی کند که دستگیری آنها چقدر طول می کشد".

سارنوالان او را متهم می کنند که "در فعالیت های تروریستی" بن لادن نقش داشته است. براساس موارد اتهام، سلیمان ابوغیث بعد از حملات تروریستی یازدهم سپتمبر سال 2001 بر مرکز تجارت جهانی در نیوریارک و پنتاگون در واشنگتن، در پیام های متعدد ویدیویی در کنار بن لادن و ایمن ظواهری، رهبر کنونی القاعده، دیده شده است و طرفداران اش را به حملات بر ایالات متحده امریکا فراخوانده است.

"اف بی آی"، پولیس فدرال ایالات متحده امریکا توضیح داده است که سلیمان ابوغیث "نقش کلیدی" در شبکه تروریستی القاعده داشته که "با یک مشاور گروه مافیایی یا وزیر تبلیغات در یک رژیم مستبد توتالیتر قابل مقایسه است".

براساس معلومات روزنامه ترکی "حریت"، افراد استخباراتی ترکیه ابوغیث را روز جمعه گذشته به اردن آوردند و سپس قرار بود او از آنجا به کویت انتقال داده شود. اما در اردن، "سی آی ای" داخل عمل شد و او را بازداشت کرد. براساس گزارش رسانه ها، مقام های ترکیه قبلا تقاضای تسلیم دهی مستقیم این فرد به ایالات متحده امریکا را رد کرده بودند، تا از حملات تروریستی انتقام جویانه جلوگیری کنند.

اسامه بن لادن که سال ها در حال فرار بود، در ماه می سال 2011 توسط سربازان نخبه ایالات متحده امریکا در مخفیگاه اش در نزدیکی اسلام آباد کشته شد.

 

DW.DE

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

تاريخ : جمعه 4 اسفند 1391برچسب:, | 7:42 PM | نویسنده : بريالي محمدي

پژوهش های تازۀ طبی امیدواری ها را افزایش بخشیده است که می توان شماری از بیماری های تهدید کنندۀ زندگی انسان ها را درمان کرد.

 

 
 
جایزۀ نوبل سال 2012 در بخش طب روز دو شنبه به شینیا یمه نکه جاپانی و جان گوردون بریتانیایی داده شد. این دو دانشمند به خاطر پژوهش در مورد برنامه ریزی هستوی حجرات ستم (Stem) بدن انسان برندۀ این جایزه می شوند.

بر اساس پژوهش این دو دانشمند، می توان حجرات پختۀ ستم را دو باره به حجرات تازه و نورس تبدیل کرد. این امر انسان ها را قادر  می سازد تا حجرات تخریب شدۀ دماغ، قلب و سایر اعضای بدن را دو باره رشد دهند.
 
           حدود 13 هزار نفر در 23 ایالت امریکا شاید ستروید های زرقی را دریافت کرده باشند که با شیوع التهاب فنگسی محفظۀ دماغ در ارتباط است. مرکز کنترول بیماری ها در ایالات متحده روز دو شنبه گفت که هشت نفر پس از دریافت این دوا جان خود را از دست داده است.

صحت و رژیم غذایی
 
           پژوهشگران در ایالات متحده روز دو شنبه گفتند که یک مطالعۀ جدید با صرف هزینۀ 10 میلیون دالر تحقیق می کند که آیا مقادیر اضافی متمم های معمول غذایی می تواند در کاهش شمار خودکشی ها در بین منسوبین قوای نظامی ممد واقع شود یا خیر. این پژوهش بخشی از تلاش های پیگیر وزارت دفاع ایالات متحده برای کاهش موارد خود کشی در بین سربازان برحال و پیشین قوای نظامی می باشد.
 
           بر اساس یک مطالعۀ جدید، خطر انکشاف بی توجهی و تشوشات فرط فعالیت با پیشرفت سن در نزد کودکان،  شاید با میزان مصرف ماهی توسط مادران این کودکان در زمان بارداری پیوند داشته باشد. پژوهشگران دریافتند که خوردن ماهی کم از کم دو بار در یک هفته توسط زنان باردار، حدود 60 در صد خطر انکشاف علایم این حالت را در نزد نوزدان شان کاهش داده است. از سوی دیگر این پژوهش حاکی است که سویه بلند سیماب در بدن که از خوردن مقادیر زیاد ماهی ناشی می شود، شاید با خطرانکشاف علایمی چون فرط فعالیت، نیروی آنی و بی توجهی در نزد کودکان ربط داشته باشد.
        
           یک پژوهش تازه نشان می دهد، مرد هایی که مقادیر بیشتر بادنجان رومی را مصرف می کنند، شاید با خطر کمتر سکته ها مواجه باشند. پژوهشگران فنلندی بیش از یک هزار مرد سالمند را آزمایش کردند، افرادی که سویه نسبتاً بلند "لایکوپین، یک نوع انتی اوکسیدانت" موجود در بادنجان رومی را در خون خود داشتند برای چندین دهه با خطر کمتر سکته ها معروض بودند.
 
وراثت و سرطان پروستات

           دانشمندان دو علامۀ متفاوت جنیتیکی یا ارثی را برای تشخیص سرطان پروستات شناسایی کرده اند. بر اساس این یافته داکتران می توانند با یک سلسله آزمایشات خون پیشبینی کنند که کدام بیمار، تومور مهاجم را در بدن خود دارد. پژوهشگران گفته اند که این علایم رفته رفته می تواند داکتران را در تقدم دهی درمان مرد های مصاب سرطان پروستات کمک کند.
 
واکسین جدید سینه وبغل

           و پاکستان به صفت نخستین کشور در جنوب آسیا واکسینی را برای بیماری کشندۀ سینه و بغل انتانی نوع نوموکوکل کودکان معرفی کرد. بر اساس آمار سازمان اتحاد جهانی برای واکسین ها و معافیت، همه ساله بیش از یک میلیون و سیصد هزار کودک در اثر ابتلا به سینه و بغل در سرتاسر جهان تلف می شود که 20 در صد این واقعات در پاکستان تصادف می شود. شرکت بریتانیایی گلکسو سمیت کلین، که بزرگترین شرکت دوا سازی جهان است فراهم آوری 480 میلیون دوز این واکسین را با نام Synflorix برای 73 کشور رو به انکشاف وعده سپرده است.
Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

تاريخ : جمعه 4 اسفند 1391برچسب:, | 5:42 PM | نویسنده : بريالي محمدي

سه شنبه ۱ حوت ۱۳۹۱

۸صبح، کابل: زلمی خلیلزاد، سفیر پیشین ایالات متحده امریکا درافغانستان گفته است که برای انتقال قدرت سیاسی و نگرانی ازآینده به یک اجماع ملی در افغانستان نیاز است.
خلیلزاد که درگفتگوی ویژه با ۸ صبح و رادیوی آریانا صحبت می‌کرد همچنین اتهام‌های وارد شده از سوی دانا روهرا باکر یک سناتور امریکایی وبرخی محافل سیاسی مبنی بر حمایت وی در نشست بن از یگ گروه قومی خاص را رد کرد.
خلیلزاد گفت که در نشست بن، درسال ۲۰۰۱ میلادی بر بنیاد توافق مقدماتی که صورت گرفته بود، امتیاز معرفی نامزد رییس اداره‌ی موقت به گروه روم داده شده بود و زمانی که گروه اتحاد شمال به رهبری یونس قانونی عبدالستار سیرت را نپذیرفت، برای دست‌یابی به نتیجه نشست بن، گروه روم حامد کرزی را نامزد خویش اعلان کرد.
خلیلزاد هرچند مسایل قومی در بن را رد نمی‌کند ولی حمایت از گروه قومی خاص و نامزدی حامد کرزی به پشتیبانی خودش را «غلط فهمی»  عنوان می‌کند.
خلیلزاد با اشاره به کتاب جیمز‌دابینز‌ -رهبر هیات امریکایی در نشست بن- می‌گوید که نامزدی حامد کرزی به عنوان رییس اداره‌ی موقت برای اولین‌بار در یک پرواز که میان آسیای مرکزی و کابل صورت می‌گرفت از سوی عبدالله عبدالله به سفیر امریکا مطرح شده بود.
سفیر پیشین امریکا در افغانستان همچنین از دستاوردهای یک دهه‌ی ‌گذشته پشتیبانی کرد ولی تاکید می‌کند که برخی کاستی‌ها وجود دارند که نیاز به اصلاح دارد.
وی برای رفع نگرانی‌های مطرح شده و گذار افغانستان به پس از ۲۰۱۴ تاکید می‌کند که باید تمام گروهای سیاسی روی یک محور به توافق برسند.
خلیلزاد گفت: «افغانستان به انقلاب ضرورت ندارد که همه چیز از اول آغاز شود و یا نظام از بین برده شود و دوباره کار شروع شود. در شرایطی که افغانستان وجود دارد و خطر‌های که بر علیه افغانستان در حال ساخته شدن است، یک پروگرام ملی و یک تیم ملی و یک اجماع ملی ضرورت است.»
وی همچنین تاکید کرد که افغانستان به اصلاحات نیاز دارد و تمام گروه‌های سیاسی برای پیشرفت افغانستان تلاش کنند.

8subh

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

تاريخ : جمعه 4 اسفند 1391برچسب:, | 5:28 PM | نویسنده : بريالي محمدي

نور محمد عطایی

آری سوم حوت روزیکه در تاریخ پر افتخار کشور عزیز ما از جایگاه ويژه بر خوردار است، شب آن (لیل ۲/۳ حوت) که از حیث موقعیت زمانی سرد بود اما گرمی نعره های تکبیر شهروندان مومن و خدا پرست شهر کابل در تمام شب فضای کابل (این شهر زیبا و کفر ستزی) را رنگ و بوی دیگر بخشیده بود، این نعره های عزت بخش، و حماسه آفرین (تکبیر) در حقیقت اعلان انزجار و نفرت علیه روس های روسیاه و کمونستان پست فطرت بود، بلی این روز روزی بود که یک سال و ده ما قبل کمونستان فرومایه و ناخلف به اشاره باداران انسان دشمن خود، منحوس ترین و ننگین ترین انقلاب (هفت ثور) را به راه انداخته و از تجاوز مستقیم قطعات تا دندان مسلح شوروی وقت ۵۷ روز سپری شده بود، چون شب به سر رسیده و آواز ملکوت از مناره مساجد شهر گوش نوازی های تکبیرات را چند برابر ساخته و بعد  از ادای نماز فجر و طلوع آفتاب نعره تکبیر جای خود را عوض کرده از پشت بام خانه های شهر حالا این نعره های کفر ستیز و دشمن شکن از کوچه ها و سرک های شهر قلب مومنان را مسرور و قبل متجاوزان و نوکران بی وجدان و فرو مایه  ایشان را محزون می ساخت.

 

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

ادامه مطلب

  • دانلود فیلم
  • قالب وبلاگ
  • سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ