تاريخ : یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:, | 9:8 AM | نویسنده : بريالي محمدي

 

Posted: 20 Jul 2012 09:00 PM PDT

احمد جاويد صالحی

رمضان، بهترين مدرسۀ تربيتگاۀ انسان و از معززترين مهمانان محسوب ميشود كه بايد استقبال درست گردد.

زمانيكه الله متعال در كلام پاكش با بهترين كلمات مواصفات و ويژگی های اين ماۀ پرفيض را بيان نموده و در ضمن، منحيث مهمان برگزيده سال يك بار دروازۀ من وشما را دق الباب ميكند، آيا لياقت پذيرائی را ندارد؟

آیا ماهی که در آن هوا، هوای قرآن، فضا،فضای کلام الهی و ندا، ندای فرقان است،  آيا اكرام نشود؟

نبايد اين را فراموش كنيم كه بهترين سوغات الهی براي بندگانش در ماۀ رمضان بوده و با فرستادن با ارزش ترين نعمتش ” القرآن الكريم” در ضمن اينكه بندگانش را اكرام نمود، عظمت و بزرگی اين ماه را نيز برعالميان به معرفی گرفت.

و اينك رمضان، فرا رسيد!

چه فضل عظیم و چه عطای والایی است از سوی پروردگاری کریم و آفریدگاری رحیم که ما را با عفو خود بزرگ داشته و با حلم و مغفرتش در بر گرفته و در توبه را باز گذاشته و جهت اكرام بندگانش اين ماه عظيم را مقدر فرموده است. عفو می‌کند و می‌بخشد، لطف می‌ورزد و آسان می‌گیرد و با توبهٔ بنده‌اش شاد می‌شود. دست خود را بر شب می‌گستراند تا گناهکار روز توبه کند و دست خود را بر روز می‌گستراند تا گناهکار شب توبه کند تا آنکه خورشید از مغرب طلوع کند. آمرزندهٔ گناه است و پذیرندهٔ توبه که از بندگانش توبه می‌پذیرد و از بدی‌ها چشم‌پوشی می‌کند.

توبه در آن باز است، وقت آن رسیده است و فرصت آن وجود دارد. پس دست از امروز و فردا کردن بردارید، از خواب غفلت بیدار شوید، از سستی هوا و هوس برخیزید، سابقهٔ گناه را با احسان و نیکی پاک کنید و از غافلگیری شیطان به هوش باشید و با زندگی خوش سبزی که دوام ندارد فریب نخورید و از زشتی حرام و گناه و پافشاری بر معصیت به سوی الله توبه کنید.


برای همهٔ گناهانی که از شما سر زده است توبه کنید و حتی اگر باز گناهی از شمار سر زد باز هم از آن توبه کنید.
گناهکاران به چه کسی پناه می‌برند؟ و مقصران به کي امید دارند؟ به کجا می‌گریزند؟ که در روز محشر همه به سوی الله باز خواهند گشت.

رمضان ماه تولد دوباره
پيامبر اكرم صلي الله عليه وسلم با بشارت هاي زيبا و آرامش بخش خويش، دلهاي امتش را زنده نگهداشته وهرچه بيشتربسوي اعمال نيك درين ماه مبارك ترغيب مينمايد، ازينكه رمضان ماه نو شدن ، ماه دوباره متولد شدن ، ماه تحول ، ماه رهایی از آشفتگی های روحی ، فکری ، اخلاقی ، فرهنگی و … ماه توبه و بازگشت ، ماه قدرشناسی ، ماه پیامبر و قرآن را شناختن ، ماه شخصيت سازي ، ماه تمرین بندگی ، ماه صیقل و جلا دادن دل به یاد خدا ، ماه توکل و تقوی ، ماه بیدار شدن از خواب غفلت است.

 

پيامبر صلي الله عليه وسلم از خالقش ميگويد:
از انس بن مالک رضی الله عنه روایت است که رسول الله ـ صلی الله علیه وآله وسلم ـ فرمودند: خداوند متعال چنین فرمود: ای فرزند آدم! تو تا وقتی که مرا فرا بخوانی و از من امید داشته باشی تو را با هر گناهی که داشته باشی می‌بخشم و برایم مهم نیست. ای فرزند آدم! اگر گناهانت به ابرها برسند سپس از من آمرزش بخواهی تو را مورد مغفرت قرار خواهم داد.

ای فرزند آدم! اگر تو به اندازهٔ زمین گناه نزد من بیاوری سپس در حالی که نسبت به من شرکی مرتکب نشده‌ای نزد من آیی به اندازهٔ آن مغفرت ارزانی تو خواهم کرد.” ترمذی”

و اما رمضان كه ماه پذيرش توبه است ، بازهم حضرت پيامبر صلي الله عليه وسلم درضمن حديثي از پروردگار خويش چنين نقل ميكند: تمام اعمالی که فرزندان آدم انجام می دهند ده الی هفتصد برابر به آنها پاداش داده می شود مگر روزه  که پروردگار می فرماید: روزه برای من است و من پاداشش را خواهم داد. انسان روزه دار به خاطر من از خوردن و نوشیدن و ارضای شهوتش اباء ورزیده است. روزه دار به دو خوشحالی دست می یابد. اولین خوشحالی به هنگام افطاری و دومین به هنگام ملاقات پروردگار. و بوی بد دهان روزه دار در نزد خدا خوشبو تراست از بوی مسک.(متفق علیه)

پنج بشارت بزرگ
و اينهم پنج بشارت بزرگ از زبان پيامبر صلي الله عليه وسلم براي من و تو، اما اگر واقعاً روزه دار باشيم!
1-  هنگامی که اولین شب ماه مبارک رمضان فرا می رسد خداوند به آنان نظر میکند و هرکس که خدا او را مورد نظر و لطف و مرحمت خود قرار دهد، هرگز او را عذاب نخواهد کرد.
2-  بوی دهان روزه دار نزد خداوند، از بوی مشک و عنبر نیکوتر است.
3- فرشتگان در روز و شب برایشان استغفار و طلب آمرزش می کنند.
4-  خداوند بهشت را فرمان میدهد که آماده شود و خود را برای بندگانش بیاراید زیرا آنان در آینده نزدیک از مشقات دنیا رهایی یافته و به منزل کرامت و سرور شرفیاب می شوند.
5-  و در پایان ماه مبارک رمضان روزه داران اجر و پاداششان را یکجا دریافت می کنند، و در روز عید فطر به شکرانه نائل شدن به این موفقیت جشن می گیرند.
روزه داران محترم!
اين سخن پيامبر صلي الله عليه وسلم را هرگز فراموش نكنيد و با گوش باز بشنويد كه ميفرمايد:
بسياری از روزه داران بغير از گرسنگی وبسياری از شب زنده داران بغيراز مشقت و بی خوابی، سودي نمی برند. آيا ميدانيد كه اين حديث چی پيامی دارد؟ يعنی ميخواهد برای من و تو كه تابع اوامرش هستيم بگويد:  خوراكت حلال باشد و زبانت را از غيبت وگناه محفوظ كن، و آن زمان خواهد بود كه تو از جملۀ روزه داران واقعی محسوب خواهی شد.

منبع، اصلاح آنلاين

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

تاريخ : پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:, | 9:53 AM | نویسنده : بريالي محمدي
ماه رمضان

1. سید قدس سره در (اقبال) از كتاب (بشارة المصطفى لشیعة المرتضى ) با استناد آن به ((حسن بن على بن فضال )) از امام رضا از پدرانش ، از امیرالمؤ منین - درود و سلام بر آنان - روایت نموده كه حضرت فرمودند: رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) روزى براى ما سخنرانى نمود و فرمود:

((مردم ! ماه خدا با بركت و رحمت و بخشش گناهان نزدیك است ؛ ماهى كه نزد خدا برترین ماه ها، روزهایش برترین روزها، شبهایش بهترین شبها و ساعتهاى آن بهترین ساعتهاست ؛ ماهى است كه در آن به میهمانى خدا دعوت شده و شما را در این ماه از كسانى قرار داده اند كه شایسته كرامت خدا هستند. نفس كشیدن شما در آن تسبیح و خوابیدنتان در آن عبادت و عمل شما در آن مقبول و دعاى شما در آن مستجاب است . پس با نیتهایى راست، و دلهایى پاك از خدا بخواهید شما را موفق به روزه آن ، و خواندن كتابش نماید. بدبخت كسى است كه از آمرزش خدا در این ماه بزرگ محروم شود.

با تشنگى و گرسنگى خود در آن ، گرسنگى و تشنگى روز قیامت را بیاد آورید. به فقیران خود صدقه بدهید؛ بزرگان خود را در آن احترام كنید؛ كوچكترها را مورد رحمت خود قرار دهید و صله رحم بجا آورید. زبانهاى خود را حف0كرده ، دیدگان خود را از آنچه نگاه به آن حلال نیست و گوشهاى خود را از آنچه گوش دادن به آن حلال نیست ، نگهدارید. با یتیمان مردم مهربانى كنید تا با یتیمان شما مهربانى شود. به درگاه خداوند از گناهان خود توبه كنید. هنگام نماز دستهایتان را با دعا بطرف بالا بلند كنید؛ زیرا این وقت بهترین اوقات است و خداوند در آن هنگام با نظر رحمت به بندگانش نگاه كرده و هنگامى كه از او بخواهند و با او مناجات نمایند، جواب آنان را مى دهد. و اگر او را صدا بزنند، به آنان لبیك مى گوید. و اگر دعا كنند، دعایشان را مستجاب مى كند.

مردم ! درهاى بهشت در این ماه باز است ، از پروردگار خود بخواهید آن را به روى شما نبندد؛ درهاى جهنم نیز بسته است از پروردگار خود بخواهید آن را به روى شما باز نكند؛ شیاطین هم در زنجیرند، از پروردگار خود بخواهید آنان را بر شما مسلط نكند

مردم! شما زندانى اعمال خود مى باشید، با استغفار خود را آزاد كنید. پشتهایتان از گناه سنگین است با طولانى نمودن سجده هاى خود آن را سبك نمایید. بدانید خداوند به عزت خود سوگند خورده است كه سجده كنندگان و نمازگزاران را عذاب نكند و در روزى كه مردم براى پروردگار جهانیان بر مى خیزند، آنان را با آتش نترساند.

مردم ! كسى كه به مؤمن روزه دارى افطار بدهد، ثواب آزاد كردن یك بنده و آمرزش گناهان گذشته خود را دارد. عرض كردند: رسول خدا! همه ما نمى توانیم این كار را انجام دهیم . حضرت (صلى الله علیه و آله و سلم ) فرمودند: از آتش بپرهیزید، گر چه با نیم دانه خرمایى . از آتش بپرهیزید گر چه با جرعه آبى .

مردم ! هر كدام از شما كه اخلاق خود را در این ماه اصلاح كند، روزى كه در صراط پاها مى لغزد، جوازى بر صراط خواهد داشت . و هر كدام از شما كه بر بنده و كنیز خود آسان بگیرد، خداوند در حساب بر او آسان خواهد گرفت ؛ و كسى كه شر خود را در آن باز دارد، خداوند در روزى كه او را ببیند غضب خود را از او باز مى دارد. كسى كه یتیمى را بزرگ بدارد، خداوند در روزى كه او را ببیند او را بزرگ خواهد داشت ؛ و كسى كه در این ماه صله رحم كند، خداوند روزى كه او را ببیند او را به رحمت خود وصل مى كند. كسى كه در آن قطع رحم كند، خداوند روزى كه او را مى بیند رحمت خود را از او قطع خواهد نمود. و كسى كه یك نماز مستحبى بخواند خداوند براى او خلاصیى از آتش مى نویسد. و كسى كه عمل واجبى انجام دهد ثواب كسى كه هفتاد واجب را در ماهى غیر از این ماه انجام دهد، خواهد داشت . و كسى كه در این ماه زیاد بر من صلوات بفرستد، روزى كه ترازوها سبك است ، خداوند ترازوى او را سنگین مى نماید. و كسى كه یك آیه از قرآن بخواند، مانند پاداش كسى كه قرآن را در ماهى غیر از این ماه ختم كند، خواهد داشت .

ماه رمضان

مردم ! درهاى بهشت در این ماه باز است ، از پروردگار خود بخواهید آن را به روى شما نبندد؛ درهاى جهنم نیز بسته است از پروردگار خود بخواهید آن را به روى شما باز نكند؛ شیاطین هم در زنجیرند، از پروردگار خود بخواهید آنان را بر شما مسلط نكند.

امیرالمؤمنین (علیه السلام ) فرمود: برخاستم و عرض كردم یا رسول خدا! برترین اعمال در این ماه چیست ؟ فرمودند: اباالحسن ! برترین اعمال در این ماه دورى گزیدن از حرام هاى خداى عزیز و بزرگ است . سپس گریه كرد. عرض كردم چرا گریه مى كنى رسول خدا؟ فرمود: على ! بخاطر حلال شمردن تو در این ماه است ؛ گویا با تو هستم و تو براى پروردگارت نماز مى خوانى و بدبخت ترین اولین و آخرین ، همانند ((پى كننده شتر ثمود)) ضربه اى به جلو سرت مى زند كه موى صورتت با آنان رنگین مى شود.

امیرالمؤمنین (علیه السلام ) فرمود: عرض كردم : رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم )! آیا در آن حال دینم سالم است ؟ فرمود: آرى دینت سالم است . سپس فرمود: على ! كسى كه تو را بكشد مرا كشته و كسى كه با تو دشمنى كند با من دشمنى نموده و كسى كه به تو ناسزا بگوید، به من ناسزا گفته ، زیرا تو مانند نفس من هستى روح تو از روح من و سرشت تو از سرشت من است ؛ خداى عزیز و بزرگ مرا آفرید؛ تو را نیز آفرید و مرا برگزید! و تو را؛ من را براى پیامبرى انتخاب نمود و تو را براى امامت اختیار كرد.

بنابراین كسى كه امامت تو را انكار كند پیامبرى من را انكار كرده . على ! تو وصى من ، پدر فرزندانم ، همسر دخترم و جانشین من در میان امتم در زندگى من و بعد از مرگ من هستى . امر تو امر من و نهى تو نهى من است . به كسى كه مرا به پیامبرى برانگیخته و مرا بهترین مردم قرار داد، قسم مى خورم كه تو حجت خدا بر خلق او و امین او بر رازش ، و جانشین او در میان بندگانش مى باشى .))

زنجیر شدن شیاطین متمرد، باز شدن درهاى بهشت ، گشودن درهاى رحمت ، بسته شدن درهاى آتش ، ایستادن خداوند در مقابل دشمنان جنّى و صداى منادى خدا از اول ماه تا آخر آن وارد شده است ؛ چیزى كه مانند آن در هیچ ماهى نیامده است

2. از رساترین بشارتهایى كه درباره ماه رمضان وارد شده ، نفرین پیامبر (صلى الله علیه و آله و سلم ) بر كسى كه در آن آمرزیده نشود، مى باشد، آنجا كه فرمود: ((كسى كه ماه رمضان را بگذراند و آمرزیده نشود، خدا او را نیامرزد.)) زیرا این نفرین با توجه به این كه او به پیامبرى برانگیخته شد تا رحمتى براى جهانیان باشد، مژده بزرگى براى گستردگى رحمت و عمومى بودن آمرزش در این ماه مى باشد. و اگر غیر از این بود - با توجه به این كه رحمتى براى جهانیان است - مسلمانى را، گر چه گناهكار باشد، نفرین نمى كرد.

3. از مهمترین روایاتى كه در این مورد وارد شده روایات زیادى است كه درباره زنجیر شدن شیاطین متمرد، باز شدن درهاى بهشت ، گشودن درهاى رحمت ، بسته شدن درهاى آتش ، ایستادن خداوند در مقابل دشمنان جنّى و صداى منادى خدا از اول ماه تا آخر آن وارد شده است ؛ چیزى كه مانند آن در هیچ ماهى نیامده است . زیرا در مورد سایر ماه ها وارد شده كه فقط در ثلث آخر شب چنین منادیى ندا مى كند مگر در شب جمعه كه از اول شب تا صبح این منادى ندا مى كند و همینطور در ماه رجب ؛ ولى در ماه رمضان این ندا از ماه آخر آن و تمام شبها و روزهایش ‍ وارد شده است .

منبع: سايت تبيان

 

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

تاريخ : پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:, | 9:2 AM | نویسنده : بريالي محمدي


Posted: 15 Jul 2012 11:02 PM PDT

بسم الله الرحمن الرحیم

ګرانو ځوانانو!
دغه دی یو ځل بیا په مونږ او تاسو باندې د رحمتونو، نعمتونو، بخششونو او برکتونو میاشت راغله، هغه میاشت چې د زرو میاشتو غوره ده، هغه میاشت چې د هغې نفلي عبادت په نورو میاشتو کې د فرض عبادت څخه بهتر او فرض يې د نورو میاشتو د اویا فرضو برابر ثواب لري، هغه میاشت چې اوله لسیزه يې رحمت، دوهمه يې مغفرت او دریمه يې د جنهم د اور څخه د خلاصۍ لسیزه ده.

ګرانو ځوانانو!
هغه میاشت چې د الله تعالی د رحمت ټولې دروازې پکې پرانیستل کيږي او د غضب او عذاب ټولي دروازي يې بنديږي، هغه میاشت چې ټول سرکشه او انسان بې لارې کوونکي شيطانان پکې تړل کيږي او انسان يواځې د خپل نفس سره پريخودل کيږي، هغه میاشت چې په اوله شپه يې اعلان کيږي: «ای د نیکيو لټونکیه رامخکې شه،

 

او اي د بديو سر ته رسونکيه بس کړه».

ګرانو ځوانانو!
دغه د رمضان میاشت او دغه يې برکتونه او دغه يې د الله په وړاندې تیاريانې نو آیا مونږ او تاسو هم د دغه لوي فرصت څخه د ګتې اخيستنې لپاره کوم تياری نیولی دی، آیا مونږ او تاسو د دغه میاشت د برکتونو څخه د خپلو لمنو او عمل نامو د ډکولو لپاره چمتووالی ښودلی دی، که الله مه کړه د نورو وختونو په څير مو هم د دغه میاشت په غفلت سره د تيرولو اراده کړيده.

ګرانو ځوانانو!
د روژې میاشت د لوږې او تندې میاشت نه ده، د روژې میاشت د خوب او استراحت لپاره ښه فرصت نه دی، دغه مياشت د  دوستانو سره د ساعت تیرولو، لوبو، ټوکو ټکالو ښه وخت نه دی، بلکه دغه میاشت په خپل ځان کې د یو مثبت بدلون د راوستولو لپاره طلائي چانس دی، دغه مياشت د خپلو قوتونو د تقويې لپاره يوه ښه روزنه ده، دغه میاشت خپلو نيکيانو ته د ودې ورکولو او خپل ځان د بدیو څخه د ژغورلو ډير ښه ټريننګ دی.

ګرانو ځوانانو!
نو راځّئ چې ددغه مياشت څخه په سمه توګه ګټه پورته کړو، خپلو ټَولو تيرو کړو وړو ته پاملرنه وکړو، د خپل ژوند ایکسره وباسو او وګورو چې کوم ځاي کې بدلون او تغيير پکار دی هغه بدل کړو او کوم ځاي تقویه کول پکار دي هغې ته وده ورکړو او کوم کارونه دي چې هغه زمونږ د دنيا او اخيرت د بربادۍ سبب کيږي هغه پريږود او کوم شيان دي چې مونږ ته په دنيا او اخيرت کې ګټه رسوي هغه نور هم پياوړي کړو.

ګرانو ځوانانو!
دغه هدف ته د رسيدو لپاره بايد مونږ لږ تر لږه لاندې کارونه ترسره کړو:
-    روژه د الله رحمت وګڼو او په راتلو یې خوښي ښکاره کړو.
-    د الله تعالی شکر پر ځاي کړو چې تر یو بل رمضان پورې يې ژوند رانصیب کړ.
-    په اخلاص او ښه نيت سره د دغه میاشتې د روژې د نیولو هوډ وکړو.
-    په ښه طریقه د روژې د نيولو لپاره د مطالعې له لارې د روژې احکام او اداب وپيژنو.
-    د زړه له تله د خپلو ټولو ګناهونو څخه توبه وباسو.
-    د پنځه وخته په جومات کې د جمعې سره دلمونځ د ادا کولو کوشش وکړو.
-    هره ورځ لږ تر لږه د قرآن کريم د يوې سيپارې تلاوت وکړو.
-    د خپل نفس د تزکيې لپاره د ډير نفلونو اهتمام وکړو او د الله ذکر هر وخت په ژبه جاري وساتو.
-    د هر هغه شي څخه ډده وکړو چې مونږ د الله تعالی د ياد څخه بې پروا کوي او د روژې د نعمتونو او برکتونو څخه مو محروموي.
-    د قرآن کريم په درسونو او ديني پروګرامونو کې برخه واخلو.
-    د نيکو ملګرو په مجلسونو کي کينو او د بدو ملګرو د مجلس څخه ډډه وکړو.
-    د موبايل، کمپيوتر او عصري تکنالوجۍ د بې ضرورته استعمال څخه ځان وساتو.
-    د بې هوده فلمونو په کتلو، د روژې د لڼدولو په خاطر د بې ځایه مجلسونو او د ګيمونو له کولو څخه په کلکه ډډه وکړو.
-    د هر قسم نشيې موادو څخه ځان وساتو او که کوم ځوان الله دې نکړي په کومه نشه روږدی وي، درمضان میاشت ددغه لعنت څخه د ځان ساتلو لپاره ښه فرصت وګني.
-    د خپل وس او توان په اندازه له غریبو او بې وزلو سره همکاري او مرسته وکړو.
-    لږ تر لږه د سيرت النبي صلی الله علیه وسلم يو لنډ کتاب مطالعه کړو.
-    او په اخير کې بايد روژه د عبادت، ریاضت، او د روح د روزنې میاشت وګرځوو، نه د استراحت، خوب، بې کارۍ، ساعت تيرۍ، خوراک، څښکاک او خوند اخيستلو میاشت.
الله دې له دغه فرصت څخه په سمه توګه د ګټې اخيستلو توفیق راکړي، او له هر راز بدیو او ناوړه کارونه څخه مو دې وژغوري، په ځوانیو مو برکت شه، ښاد، آباد، نيکمرغه او بريالي اوسئ، د يو ښه رمضان په هيله.

ستاسو ورور
رحمت الله زاهد
د نهاد جوانان مسلمان (نجم) رئيس


Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

تاريخ : پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:, | 8:58 AM | نویسنده : بريالي محمدي


Posted: 17 Jul 2012 07:30 PM PDT

نوشته: امام حسن البنا

 

ای سرگشته‌ی حیران در بیابان زندگی، سرگشتگی و گمراهی تا کی، تو که نور فروزان و فانوس تابانی در دست داری:

(….قَدْ جَاءکُم مِّنَ اللَّهِ نُورٌ وَکِتَابٌ مُّبِینٌ* یَهْدِی بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلاَمِ وَیُخْرِجُهُم مِّنِ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِهِ وَیَهْدِیهِمْ إِلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِیمٍ* )

((قطعا براى شما از جانب خدا روشنايى و كتابى روشنگر آمده است (۱۵)خدا هر كه را از خشنودى او پيروى كند به وسيله آن [كتاب] به راه‏هاى سلامت رهنمون مى‏شود و به توفيق خويش آنان را از تاريكيها به سوى روشنايى بيرون مى‏برد و به راهى راست هدايتشان مى‏كند))

ای سرگشتگان و حیرت زدگان که راه‌ها را گم کرده‌اید و از راه راست به بیراهه رفته‌اید، فراخوان آن دانای آگاه را اجابت کنید:

(قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ * وَأَنِیبُوا إِلَى رَبِّکُمْ وَأَسْلِمُوا لَهُ مِن قَبْلِ أَن یَأْتِیَکُمُ الْعَذَابُ ثُمَّ لا تُنصَرُونَ *)

((بگو: ای بندگان من! که در گناه کردن برخود اسراف ورزیده‌اند از رحمت خدا ناامید نشوید. همانا خدا همه گناهان را می‌آمرزد همانا و خود آمرزنده و مهربان است. و به سوی پروردگارتان بازگردید و برای فرمان او تسلیم شوید پیش از آنکه عذاب شما را فرا رسد سپس یاری نشوید.)) (زمر/54-53)

پس از آن چشم به راه آرامش درون، پاداش نیکو و وجدان آسوده باشید:

( وَالَّذِینَ إِذَا فَعَلُواْ فَاحِشَةً أَوْ ظَلَمُواْ أَنْفُسَهُمْ ذَکَرُواْ اللَّهَ فَاسْتَغْفَرُواْ لِذُنُوبِهِمْ وَمَن یَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلاَّ اللَّهُ وَلَمْ یُصِرُّواْ عَلَى مَا فَعَلُواْ وَهُمْ یَعْلَمُونَ * أُوْلَـئِکَ جَزَآؤُهُم مَّغْفِرَةٌ مِّن رَّبِّهِمْ وَجَنَّاتٌ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الأَنْهَارُ خَالِدِینَ فِیهَا وَنِعْمَ أَجْرُ الْعَامِلِینَ *)

((و آنان که چون کار زشتی انجام دهند، یا بر خویشتن ستم کنند، خدا را یاد کنند، و برای گناهانشان آمرزش می طلبند ـ و چه کسی جز خدا گناهان را می آمرزد؟ ـ و بر آنچه که انجام داده اند اصرار نمیورزند، در حالی که آنان می دانند. آنان پاداششان آمرزشی از جانب پروردگارشان و باغهایی است که از زیر آن نهرها جاری است، در آن جاودانه اند، و نیکوست پاداش عمل کنندگان.)) (آل عمران/136-135)

 

سخنم با توست

ای برادرِ گرفتار خسته که زیربار گناهان دست و پا می‌زنی، مقصود من تویی و روی سخن‌ام با تو است:

دروازه‌ی پروردگارت فراخ و گشاده است و هیچ گاه بسته نیست. گریه‌ی نافرمانان به نزد او از دعای فرمانبرداران محبوب تر است. نشستی از نشست‌های نیایش به گاه سحر و قطره اشکی توأم با دریغ و حسرت و پشیمانی و كلمات از آمرزش خواهی و انابت، لغزش‌ها را می‌زداید، درجات را بالا می‌برد و آدمی را به نزد خدا از مقرّبان و نزدیکان می‌گرداند. همه آدمیزادگان خطا کارند و بهترین خطاکاران، توبه گران‌اند.

خداوند با تو بسیار نزدیک است، اما تو نزدیک بودنش را احساس نمی‌کنی. تو نزد خداوند بسیار محبوب هستی، اما قدر این محبت را نمی‌دانی. رحمت و مهر خداوند با تو بسیار سترگ است، اما تو از غافلان هستی. در حدیث قدسي می‌فرماید:

(من به نزد گمان بنده‌ام نسبت به خویش هستم. هرگاه مرا یاد کند، من با او هستم. اگر مرا در درون خود یاد کند، من نیز او را در درون خود یاد خواهم کرد و اگر مرا در جمعی یاد کند، من او را در جمعی بهتر یاد خواهم کرد و اگر یک وجب به من نزدیکی جوید، من به اندازه‌ی یک ذراع به او نزدیک خواهم شد و اگر به اندازه‌ی یک ذراع به من نزدیکی جوید، به اندازه‌ی باز شدن هر دو دست به او نزدیک خواهم شد، و اگر به سوی من رهروان بیاید، من دوان دوان به سوی او خواهم رفت.)

در حدیثی دیگر آمده است: «‌ای آدمیزاد، رهروان به سوی من بیا، دوان دوان به سوی تو خواهم آمد)

در شب دستان‌اش را دراز می‌کند تا کسی که در روز مرتکب گناه شده، توبه کند و در روز دستان‌اش دراز می‌کند، تا کسی که در شب مرتکب گناه شده، توبه کند. مهربانی خداوند نسبت به بندگان از مهر مادر مهربان به تنها فرزندش بیشتر است.

(إِنَّ اللَّهَ بِالنَّاسِ لَرَؤُوفٌ رَّحِیمٌ)…زیرا خدا به مردم رئوف و مهربان است.

کسی که ارزش زمان را دریابد، ارزش زندگی را درخواهد یافت. وقت همان زندگی است. هنگامی که چرخ زندگی یکی از سال‌های زندگی ما را در ‌پیچد و به پیشواز سالی دیگر برویم، بر سر تقاطع قرار خواهیم گرفت. در چنین لحظه‌ای سخت نیازمندیم که خودمان را برای گذشته و آینده محاسبه کنیم. پیش از آن که لحظه‌ی حساب و کتاب فرا رسد، از گناهان گذشته پشیمان شویم، لغزش‌ها و کجی‌ها را اصلاح کنیم و آن چه را که از دست رفته، جبران کنیم. برای چنین جبرانی فرصت وجود دارد. برای آینده نیز قلبی صاف، درونی پاک، عمل شایسته و عزم استوار و پیشتازی به سوی کارهای خیر، آماده کنیم. انسان مؤمن همواره با دو دلهره مواجه است:

دلهره‌ی مربوط به امری که سپری شده و مؤمن نمی‌داند که خدا درباره‌اش چه خواهد کرد. دلهره‌ی مربوط به امر آینده و مؤمن نمی‌داند که خداوند درباره‌اش چه قضاوت خواهد کرد. بنده می‌باید از دنیا برای آخرت، از جوانی پیش از پیری و از زندگی پیش از مرگ، بهره ببرد.

هر روزی که بر می‌آید، ندا کننده ندا سر می‌دهد: «ای آدمیزاد، من آفریده‌ای نو هستم و بر کار تو گواهم. از من آذوقه برگیر، زیرا من تا روز قیامت بازنخواهم گشت»

منبع: دو هفته نامه‌ی الاخوان المسلمون، سال اول، شماره 10، 1943 م.

با تشكر از پايگاه اطلاع رساني اصلاح.

منبع: اصلاح آنلاين

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

تاريخ : پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:, | 8:53 AM | نویسنده : بريالي محمدي

 

Posted: 17 Jul 2012 08:10 PM PDT

سرچينه: اسلام انلاين
ژباړه:
فضل الرحمن مظهري

پوښتنه:
د روژې مبارکه مياشت راتلونکې ده، د دې لپاره چې مسلمانان د همدې مقدسې مياشتې لپاره تيارى ونيسي څه بايد وکړي؟

ځواب:
د لوى او مهربان خداى په نامه
ټولې ستاينې د الله جل جلاله لپاره دي او درود او سلامتي دي وي د هغه په پيغمبر صلى الله عليه وسلم باندي.
ګرانه پوښتونکيه! ستاسو له مهمې پوښتنې څخه يوه نړۍ مننه، او موږ الله جل جلاله ته دعا کوو تر څو  د روژې د مبارکې مياشتې تر را رسيدلو پوري موږ له هر ډول مصيبت څخه محفوظ وساتي او توفيق راکړي تر څو په دې برکتي مياشت کې د الله جلاله رضا تر لاسه کړو.
الله جل جلاله په سپېڅلي قران کريم کې فرمايي: رمضان هغه مياشت ده چې په هغې کې قران کريم نازل کړاى شو چې د انسانانو لپاره له سره تر پايه هدايت دى او داسې څرګندې لارښونې پکې دي چې د سمې لارې ښوونکې او د حق او باطل يو له بله په ډاګه بېلونکې دي. (البقره ايت نمبر ١٨٥).
نو په همدې خاطر هر مسلمان بايد د روژې د مبارکې مياشت لپاره له قران کريم سره د اړيکو په ټينګولو، د روژې له روح سره په ځان مصروفولو او د معنوي بيترۍ په چارجولو سره ځان اماده کړي تر څو له دې برکتي مياشت څخه

 

 

په ريښتيني او صادقانه توګه ګټه پورته کړي.
د همدې پوښتنې د ځواب په اړه د کاناډا په ټورنټو کې د اونټاريو پوهنتون د اسلامياتو د انسټيټيوټ مشر استاد شيخ احمد کوتي ليکي: روژه هغه مبارکه مياشت ده چې د مؤمنانو او اسلامي امت لپاره په کال کې يو ځل راځي. له روژې څخه د الله جل جلاله هدف دا دى چې زموږ روحي بيترۍ چارج کړي او زموږ لپاره دا يو ستر هدف يا ميشن دى چې د ځمکې پر مخ د الله جل جلاله ستر نعمت و پېژنو. نو د دې لپاره چې د روژې له مبارکې مياشت څخه ګټه واخلو، موږ د روژې لپاره د خپلو زړونو او مغزوو په پرانيستلو سره کولاى شو تيارى و نيسو. په همدې خاطر به ستاسو لپاره څو لارښوونې وړاندې کړم.
١- موږ بايد خپل د روژې په اړه خپل معلومات پراخ کړو او څومره چې ممکنه وي د روژې د احکامو، حکمتونو او د ښې استفادې په لارو چارو ځان خبر کړو. دا به له موږ سره د يوې ښې روژې نيولو کې چې خدای راضي کړي مرسته وکړي.
٢-  بايد هڅه وکړو چې  له روژې څخه ژوره ګټه واخلو، راځئ په هوډ وکړو چې د روژې روح درک کړو: دا په دې معنى نه ده چې موږ يوازې له خوراک، څښاک او له جنسي اړيکو څخه ځان وساتو، بلکې موږ بايد په جدې توګه خپل زړونه، فکرونه، سترګې، غوږونه، لاسونه او داسې نور هم کنترول کړو.
٣-  موږ بايد د روژې له روح څخه لکه څنګه چې په حديث شريف کې ورته اشاره شوي ګټه پورته کړو په حديث شريف کې راغلي چې: د روژې په مبارکه مياشت کې بايد د امکان تر حده زړه سواند او خير ورکونکې و اوسو.
٤- موږ بايد له قران کريم سره خپلې اړيکې قوي کړو، ځکه روژه د قران مياشت ده.
٥- موږ بايد زيات ذکر وکړو او خپل شرايط بايد د زيات ذکر لپاره برابر کړو.
٦- موږ بايد خپلې ټولنې ته د خيريه کارونو په کولو او د شفقت په خپرولو سره پر مختګ ورکړو او له اړو خلکو سره دومره مرسته وکړو څومره مو چې په وس پوره وي.
راځئ دا دعا وکړو چې له روژې څخه په داسې حالت کې را و وځو چې ايمان مو چارج کړى وي، ايمان مو قوي کړى وي او له الله جل جلاله سره مو ټينګې اړيکې نيولي وي.

سرچينه: اصلاح آنلاين

 


Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

تاريخ : پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:, | 8:48 AM | نویسنده : بريالي محمدي

 

Posted: 18 Jul 2012 07:55 PM PDT

ژباړه: زيارت ګل راحل

 

هر کال چې د رمضان مياشت نږدي کيږي نو زه د نبي پاک صلى الله عليه وسلم د لاندي حديث يادونه کوم چې فرمايلي يې دي: زما امت په پنځو ډاليو نازول شوى چې زما نه مخکې امت او پيغمبر ته نه دي ورکړل شوي:

1.    کله چې د رمضان لومړۍ شپه شي نو الله پاک خپل بندګان ويني او هغه به هيڅکله هغه کسانو ته سزا ورنه کړي چې پدي شپه کې يې د هغوى عبادتليدلي دي.

2.    د روژتي د خولي بوي د ماښام په مهال الله ته د مشکو له بوي څخه ډيره غوره دي.

3.    ملايکې شپه او ورځ  د الله نه  د روژتي د مغفرت له پاره دعا کوي.

4.    الله  د جنت حورو ته د تياري امر کوي او وايي چې  زما دغه بندګانو ته ځانونه سينګار کړئ، دوى په داسې حال کې دي چې د دنياوي غمونو څخه ليرې کيږي او زما د اطمنان او عزت څخه ډک کورته راځي.

5.    د رمضان د مياشتې په وروستۍ شپه الله خپلو ټولو بندګانو ته مغفرت کوي. په دي وخت کې يوه تن د نبي اکرم صلى الله عليه وسلم څخه پوښتنه وکړه چې اى د الله ج رسوله! ايا دا د قدر شپه ده؟ نبي اکرم صلى الله عليه وسلم ځواب ورکړ چې نه، ايا تاسي نه دي ليدلي چې کله يو مزدور خپل کار پاي ته ورسوي بيا ورته خپله مزدوري ورکول کيږي؟  رواه احمد

د دې سربيره که غواړىچې د ثوابونو د مياشتې  د شپو د لويو ښيګڼو څخه برخمن شى نو د رمضان لومړنۍ شپه په خاص ډول د دي ښيګڼو لرونکې ده. د پورتني حديث له مخي د رمضان په لومړۍ شپه کې الله په خورا ډيره مينه خپل بنده ته ګوري او هغه هيڅکله هغه خلک په عذاب نه اخته کوي چې په دې شپه يې په عبادت وويني.

د سپيڅلو اسماني ډاليو د ترلاسه کولو له پاره  مسلمان کولاى شي چې په لومړۍ شپه يې ترلاسه کړي، په دې اړه زما ذهن ته ځينې لاندې پوښتنې راځي:

د رمضان لومړۍ شپه ولې د دومره زياتو ځانګړتياوو سره د نورو شپو په پرتله غوره ده؟

الله پاک په دې شپه کې په چا باندې  د رحمت خاص  نظر کوي؟

څنګه په دې شپه باندي زه، زما مسلمانان وروڼه او خويندې د الله د خاص نظر لاندې راتلاى شي؟

يقيناً الله هغه څوک ښه پيژني چې د ده له پاره  يې د رمضان د ثوابونو ډکه لومړۍ شپه په عبادت تيره کړې وي، او شايد چې د دې سره نور دلايل هم اوسي ځکه چې دغه لومړنۍ شپه د نورو شپو له پاره د ثوابونو، مغفرت، او د اور څخه د ازادۍ دروازي خلاصوي.

متاسفانه چې زياتره خلک د رمضان د مياشتي د ثوابونو ډکي لومړۍ شپې له پاره هيڅ ډول تياري نه کوي، ځينې خلک په ورځنيو چارو کې دومره مصروف دي چې د رمضان لومړۍ شپه د ټول کال د شپو په څير په بي پروايي سره تيروي.

دغې شپې ته په پاملرنې سره خلک د ثوابونو د سپيڅلو ډاليو وړ ګرځي، چې د دې شپي له پاره مخکې تر مخکي تياري او پلان سره په ښه ډول دغه ډالۍ لاسته راوړاى شي ځکه چې دغه يوه خاصه شپه ده چې په ټول کال کې يو ځل راځي نو بايد مونږه يې هيره نه کړو.

د دې ګټور فرصت له پاره نبي اکرم صلى الله عليه وسلم زموږ توجه را اړولې  او داسې يې فرمايلي دي:

کله چې د رمضان مبارک لومړۍ شپه راورسيږي نو شيطانان او ناکاره پيريان په ځنځيرونو تړل کيږي، د جهنم دروازې تړل کيږي او يوه يې هم خلاصه نه پاتي کيږي د جنت ټولې د روازي خلاصيږي او يوه يې هم بنده نه وي.

سربيره پردې يو غږ کونکې ملايکه غږ کوي چې اى په نيکيو پسې ځغاستونکو! مخکې راشئ، اى په بديو پسې ځغاستونکو! د بديو نه لاس واخلۍ. الله جل جلاله په دې مياشت کې ډير د جهنم څخه خلاصوي. – دغه اواز هره شپه تكراريږي.الترمذي

 

د دې شپې لپاره ځانړې برنامې

که چيرې يو ورور او يا خور غواړي چې د الله جل جلاله د دغه خاص نظر لاندې راشي نو بايد د دې له پاره زحمت وباسي او کار وکړي.

لاندينى پروګرام کولاى شي چې د رمضان د لومړۍ سپيڅلې شپې د اجر او ثواب په ترلاسه کولو کې مرسته وکړي:

•    د ټولو بدو کارونو د پريښودلو قوي عزم او په اخلاص سره توبه ويستل

•    د رمضان د مياشتې د روژې نيولو قوي عزم.

•    د شعبان په وروستۍ ورځ د لمر پريوتلو څخه مخکي په ځانګړي ډول په مسجد کې د الله ج ياد او ذکر کول.

•    مسجد ته تلل او هلته د نورو لمونځ کونکو سره د ماښام لمونځ په جماعت سره اداکول، خويندې کولاى شي چې په کورونو کې يې وکړي.

•    د ماښام له لمونځ وروسته د ماخستن لمانځه پورې په مسجد کې د اعتکاف په نيت پاتې کيدل او هلته د الله جل جلاله ذکر او د قرانکريم تلاوت کول.

•    په ډير اخلاص سره د ماخستن لمونځ او تراويح په جماعت سره اداکول

•    د مسلمان ورور سره د ملاقات په کولو د خوښۍ احساس او د هغوى له پاره د ښه رمضان د غوښتلو هيلې او دعا ګانې كول.

•    د ويده کيدو څخه مخکې د ځينو ښو اعمالو تر سره کول لکه صدقه ورکول، د ناروغ پوښتنه کول، د ذکرکول او د قرانکريم تلاوت…

•    د پيشنمي څخه مخکي پورته کيدل او د تهجد لمونځ اداکول

•    د سهار د لمانځه له پاره مسجد ته تلل چې خويندي يې په کورونو کې اداء کوي.

•    د لمر ختلو پورې په مسجد کې پاتې کيدل او د قرانکريم تلاوت او د الله جل جلاله ذکر کول

•    د نړۍ په هر ګوټ کې د ټولو مسلمانانو له پاره د نجات او خلاصى دعاکول.

•    د شپې پر مهال د الله جل جلاله څخه د ثواب د حاصلولو او له دوزخ نه د خلاصون دعا كول.

•    خپله كورنۍ او دوستان دې ته هڅول تر څو د رمضان د لومړۍ شپي اجر تر لاسه کړي

الله جل جلاله دې په مونږ ټولو د رحمت نظر وکړي او اجرونه دې راکړي، مونږ ته دې هدايت وکړي چې په دې دنيا کې ښه عمل وکړو.

آمين

سر چينه: اصلاح آنلاين


Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

تاريخ : دو شنبه 19 تير 1391برچسب:, | 4:47 PM | نویسنده : بريالي محمدي

 

ترتیب: محمد مصطفی نويد
پیشرفت و دست آورد های بشر در تمامی عرصه های مادی زندگی ملموس بوده اما در عرصه ارتباط و انتقال داده ها با هم، چشمگیر تر می باشد.
موبایل با آنکه یک وسیله ارتباطی  ساده در مقابل پیشرفت های چون ویدیو کنفرانس، مکالمات انترنتی  و دیگر امکانات ارتباطی بوده اما از لحاظ کاربرد تنها وسیله مکالمات نبوده بلکه سیستم های پیشرفته موبایل سهولت های چون استفاده از انترنت، تماشای ویدیو، گم ها، و کمره عکاسی و فلم و سایر خدمات هر چند ساده ولی پر کار برد را با خود می داشته باشد.
همه میدانیم که هر پدیده می تواند دو پهلو داشته باشد، – خوب و بد – و انسان اختیار دارد که از شی دست داشته اش درست استفاده کند و یا سوء.
موبایل نيز بعنوان یک شی از چنین خصلت بر خودار است که هم می تواند انسان در راه پیشرفت و ترقی خود آنرا استفاده کند و یا هم  از آن بعنوان یک سرگرمی ناسالم هم مانند سایر دست آورد های تکنالوژی مانند، ماهواره، انترنت و… استفاده نماید و سبب ضیاع و قتش گردد و گمراهی و… را هم در قبال داشته باشد.
با تأسف باید گفت که استفاده سو از مبايل خيلي زياد است. تصاویر پس زمینه موبایل اکثر از جوانان افغانستان را دختر های فلم و یا رقاصه ها تشکیل میدهد و حافظه میموری کارت ایشان آهنگ های مختلف مزخرف هندی و یا هم فلم های غیر اخلاقی پر می باشد.
و فروش و تهیه این فلم ها و سایر مزخرفات آن در بازار های افغانستان آزاد است، و اکثراً فروشنده های آن جوانان می باشد، که توجه دولت از یک سو؛ در آمد بیشتر این بازار از سوی دیگر سبب شده است تا این فساد روز افزون شود.
اما اینکه چگونه یک موبایل اسلامی داشته باشیم، کاری است بسیار ساده، مثلاً:
•    جای آهنگ های مزخرف سخنرانی های مختلف علمایی دین را با فرمت های 3GP و MP3   بگذاریم  در موقع مناسب به آن گوش فرا دهیم؛
•     بجای گیم های که با فرمت جاوا می باشد ما می توانیم کتابهای مفیدی را که با فرمت جاوا ترتیب داده شده است نصب  نماییم.
•    تلاوت قرآن کریم با صداهای حفاظ مختلف و معروف جهان امروز در دسترس همه قرار دارد، و در بدل همان پول که مزخرفات را می خریم بدست می آید.
اما اینکه چه دلیل باعث شده است تا ما مصروف چیز های غیر مطلوب شویم، انگیزه های مختلف در آن و جود دارد که از جمله در دسترس بودن آن می باشد، و از سوی دیگر  والدین هم هیچ گونه کنترول بر فرزندانشان نمی کنند،. و همین است که جوان و نوجوان خانواده در چند دقیقه نشستن با دوست ناسالمش، انواع و اقسام فلم های غیر اخلاقی را بوسیله بلوتوت در یافت می کند و پای تماشای آن می نشیند، و بعدش هم برای جوان دیگر می فرستد.
گذشته از این ها درد سری دیگری را که برای خانواده ها موبایل ایجاد کرده است، مزایمت های تلیفونی می باشد، و حاد تر از این ها این که مبایل بهترین وسیله برای صحبت های عاشقانه جوانان شده است، که شرکت های فراهم کننده  خدمات بیسم هم این موضوع را درک کرده است و  تخیفیف های مختلف زیری نام های گوناگون و حتی بی شرمانه به نام های از آن جنس مثل یاران، و… را در خور مردم داده است.
اینکه این شرکت ها بخاطر جلب مشتری و یا هدفی دیگری این کار انجام میدهد بحث جداگانه است، اما آنچه را که ملت افغان باید بپردازد پول به جیب آنها  و بی بندوباری اجتماعی را بخرند.

منبع: اصلاح آنلاین

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

تاريخ : دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, | 4:31 PM | نویسنده : بريالي محمدي

سوال و جواب مرد اعرابی از رسول الله (ص)

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

عرض کردم میخواهم داناترین مردم باشم؟

حضرت فرمود از خدا بترس

عرض کردم میخواهم از خاصان درگاه خدا باشم؟
حضرت فرمود شب و روز قرآن بخوان

 عرض کردم میخواهم همیشه دل من روشن باشد؟

حضرت فرمود که یاد مرگ را فراموش مکن

عرض کردم میخواهم همیشه در رحمت حق باشم؟
حضرت فرمود با خلق خدا نیکی کن

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد
 

عرض کردم میخواهم از دشمن به من آفتی نرسد؟

حضرت فرمود همیشه توکل بخدا کن

عرض کردم میخواهم در چشم مردم خوار نباشم؟
حضرت فرمود پرهیزکار باش

عرض کردم میخواهم عمر من طولانی باشد؟
حضرت فرمود صله رحم کن

عرض کرد میخواهم روزی من وسیع گردد؟
حضرت فرمود همیشه با وضو باش

  عرض کردم میخواهم به آتش دوزخ نسوزم؟
حضرت فرمود چشم و زبان خودرا ببند

عرض کردم میخواهم بدانم گناه به چه چیز ریخته می شود؟
حضرت فرمود تضرع و توبه به حال بیچارگی

عرض کردم میخواهم سنگین ترین مردم باشم؟
حضرت فرمود از کسی چیزی مخواه

عرض کردم میخواهم پرده عصمتم دریده نشود؟
حضرت فرمود پرده ی عصمت کسی را مدر

عرض کردم میخواهم که گورم تنگ نباشد؟
حضرت فرمود مداومت کن به قرائت سوره ی تبارک

عرض کردم میخواهم مال من بسیار شود؟
حضرت فرمود مداومت کن به قرائت سوره ی واقعه هر شب

عرض کردم میخواهم فردای قیامت ایمن باشم؟
حضرت فرمود میان شام و خفتن به ذکر خدا مشغول باش

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

عرض کردم میخواهم خدای تعالی را در نماز حضور یابم؟
حضرت فرمود در وقت وضو گرفتن بسیار دقت کن

عرض کردم میخواهم از خاصان باشم؟
حضرت فرمود در کارها راستی و درستی پیشه کن

عرض کردم میخواهم برای من عذاب قبر نباشد؟
حضرت فرمود جامه ی خود را پاک نگهدار

عرض کردم میخواهم در نامه ی عمل من گناه نباشد؟

حضرت فرمود با پدر و مادرت به نیکی رفتار کن

منبع: Aryanacity.blogfa.com

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

  • دانلود فیلم
  • قالب وبلاگ
  • سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ